Z6_PPGAHG8009LPD06IVPGHKUG5S0
Z7_PPGAHG8009LPD06IVPGHKUGTI0

Издаване на удостоверение за недостатъчност на специалисти по дадена специалност при сключване на договор с РЗОК за осъществяване на специализирана извънболнична помощ

Дата на публикуване: 23.08.2023
Последна актуализация: 07.03.2025

Логото и слоганът на държавната администрацияПриета със заповед № 1075 / 07.11.2011 г.
Изменена декември 2013 г. съгл. заповед № 1250/21.12.2013 г.
Изменена януари 2015 г. съгл. заповед № РД-08-55/16.01.2015 г.
Изменена април 2016 г. съгл. заповед № РД-08-168/26.04.2016 г.
Изменена юни 2018 г. съгл. заповед № РД-08-242/14.06.2018 г.
Изменена август 2020 г. съгл. заповед № РД-01-130/04.08.2020 г.
Изменена август 2023 г. съгл. заповед № РД-01-78/28.08.2023 г.

 

 

1. НАИМЕНОВАНИЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА И УНИКАЛЕН ИДЕНТИФИКАТОР СЪГЛАСНО РЕГИСТЪРА НА УСЛУГИТЕ 


ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ ЗА НЕДОСТАТЪЧНОСТ НА СПЕЦИАЛИСТИ ПО ДАДЕНА СПЕЦИАЛНОСТ ПРИ СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР С РЗОК ЗА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА СПЕЦИАЛИЗИРАНА ИЗВЪНБОЛНИЧНА ПОМОЩ


УНИКАЛЕН ИДЕНТИФИКАТОР СЪГЛАСНО РЕГИСТЪРА НА УСЛУГИТЕ 961


2. ПРАВНО ОСНОВАНИЕ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА/ИЗДАВАНЕТО НА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ


Цел:
Целта на настоящата процедура е да се укаже реда и условията за издаване на удостоверение за недостатъчност на медицински специалисти по дадена медицинска специалност, удостоверяващо, че в същото населено място няма регистрирани лечебни заведения за извънболнична специализирана помощ по съответната специалност или регистрираните медицински специалисти са недостатъчни и лицата могат да сключат договор с Националната здравноосигурителна каса.

 

3. ОРГАН, КОЙТО ПРЕДОСТАВЯ АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА/ ИЗДАВА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ (В случаите на възлагане - служителите, които издават индивидуалния административен акт.)
 Директорът на Регионална здравна инспекция – Велико Търново.

 

4. ИНФОРМАЦИЯ ЗА ЦЕНТЪРА ЗА АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ 
(адрес, електронен адрес, телефони за връзка, работно време) 
Център за административно обслужване (ЦАО) в РЗИ – Велико Търново, ул. „Никола Габровски” № 23; тел. 062 614 331; електронна поща: office@rzi-vt.bg, с работно време от 8:30 до 17:00 ч.

 

5. ПРОЦЕДУРА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА/ИЗДАВАНЕ НА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ, ИЗИСКВАНИЯ И НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ (В случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът.)

 

5.1. Заявител 
Директорът на Районна здравноосигурителна каса – Велико Търново

 

5.2. Необходими документи, приложени към искане за удостоверение от директора на РЗОК:
-    становища от ръководителите на съответните лечебни заведения за болнична помощ, където работят по трудов договор посочените в искането лекари специалисти;
-    седмични графици за работа в лечебното заведение за извънболнична специализирана  помощ за всеки от посочените в искането лекари;
-    справка на РЗОК за броя сключени към момента договори с лекари-специалисти по специалностите, посочени в искането, както и определената в договорите с тях седмична натовареност (часове).


5.3. Вътрешен ход на процедурата
Услугата се заявява по описания в т. 7 начин.
Искането за удостоверение на директора на РЗОК с приложените към него документи се регистрира под съответния за услугата номер в системата за управление на документооборота и работния поток Eventis R7. Резолира се за дирекция „Медицински дейности“ (МД).
Искането се резолира за изпълнение от директора на дирекция МД до главен експерт от дирекция МД, който в срок от 3 работни дни от завеждането на писмото от РЗОК дава мотивирано становище в зависимост от потребностите от медицинска помощ съгласно предписанието на чл. 81, ал. 3 от Закона за лечебните заведения - преценката за недостатъчност по ал. 1, т. 1 и ал. 2 от ЗЛЗ се извършва в зависимост от потребностите от медицинска помощ съгласно Националната здравна карта по актуална методология в указания на МЗ.


След одобрение от директора на регионалната здравна инспекция или от определена от него със заповед комисия, в срок до 10 работни дни от заявяването на услугата, удостоверението или мотивираният отказ се изготвя за съгласуване с директора на дирекция “Медицински дейности”, след което се представя за подпис от директора на РЗИ и се регистрира в Eventis R7. 


Цялата служебна преписка се съхранява в дирекция „Медицински дейности”.


Отказ за издаване на удостоверение за недостатъчност:
Ако в приложените към искането на директора на РЗОК документи се констатира неспазване на изискванията на чл. 43 от Закона за лечебните заведения, а именно, че регистрираните лица са длъжни да уведомяват Изпълнителна агенция „Медицински надзор“ за всички промени по извършената регистрация на лечебното заведение и на лечебната дейност по чл. 2а в 7-дневен срок от настъпването им по реда на чл. 40, директорът на РЗИ прави мотивиран отказ за издаване на удостоверение за недостатъчност, като уведомява писмено РЗОК. 
Отказ се прави и в случай, когато не може да се констатира обективно недостатъчност от лекари-специалисти от дадена специалност въз основа на посочените числа в Националната здравна карта.
Отказът подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Срок за предоставяне на услугата: 14-дневен срок от постъпването на искането

 

6. ОБРАЗЦИ НА ФОРМУЛЯРИ, КОИТО СА СВЪРЗАНИ С ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА АДМИНИСТРАТИВНА УСЛУГА/ИЗДАВАНЕТО НА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ, ВКЛЮЧИТЕЛНО СЪЗДАДЕНИТЕ С НОРМАТИВЕН АКТ ИЛИ УТВЪРДЕНИ С АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ


Приложение 1: Образец на удостоверение на директора на РЗИ

 
7. НАЧИНИ НА ЗАЯВЯВАНЕ НА УСЛУГАТА
Директорът на Районната здравноосигурителна каса (РЗОК) изисква служебно, по предпочитан от него начин, от директора на Регионална здравна инспекция извършването на преценка за недостатъчност. 
Възможностите за подаване на искането, с приложените документи по т. 5.2. от настоящата процедура, са както следва:
7.1. на място в Центъра за административно обслужване;
7.2. чрез лицензиран пощенски оператор; 
7.3. по електронна поща на адрес office@rzi-vt.bg или rzi-vt@rzi-vt.bg;
7.4. чрез средата за електронен обмен на документи  (междуведомствения обмен);
7.5. чрез Системата за сигурно електронно връчване.

 

В случаите по 7.3, 7.4 и 7.5, при които искането се изпраща по електронен път, то следва да е подписано с усъвършенстван електронен подпис, усъвършенстван електронен подпис, основан на квалифицирано удостоверение за електронни подписи, или квалифициран електронен подпис съгласно изискванията на Регламент (ЕС) № 910/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 23 юли 2014 г. относно електронната идентификация и удостоверителните услуги при електронни трансакции на вътрешния пазар и за отмяна на Директива 1999/93/ЕО (ОВ, L 257/73 от 28 август 2014 г.) и на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и Закона за електронното управление. Сканираните, приложени към него документи следва да отговарят на следните изисквания:
•    Документите да са изготвени във формат текст (*.doc, *.docx, *.zip, *.rar), електронна таблица (*.xls, *.xlsx), Portable Document Format (*.pdf), изображение (*.jpg, *.png) и Microsoft Outlook Express (*.eml);
•    Документите да са написани на кирилица и да съдържат прав (некриптиран) текст;
•    Документите да не съдържат препратки към други електронни адреси;
•    Сканираните документи трябва да са черно-бели изображения с разделителна способност 300 dpi (точки на инч);
•    Файлът, съдържащ документа(ите), да не е заразен с вируси;
•    Общият обем на искането и файловете да не надхвърля 20 МБ.

 

8. ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГАТА ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ   


а) Ниво на предоставяне на услугата
Ниво 2: Едностранна комуникация – предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес https://rzi-vt.egov.bg в рубрика „Административно обслужване“, подрубрика „Процедури по предоставяне на административни услуги, образци и формуляри“.

 

б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване
-

в) интернет адрес за служебно заявяване
-

г) вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена
първична

д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност - в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга.

-

 

9. СРОК НА ДЕЙСТВИЕ НА ДОКУМЕНТА/ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ
Срок за валидност на удостоверението за недостатъчност:
Удостоверението за недостатъчност е в сила до подписването на нов Национален рамков договор или прекратяване на сключения договор между специалистите или съответните лечебни заведения с НЗОК.

 

10. ТАКСИ ИЛИ ЦЕНИ НА УСЛУГАТА, ВКЛЮЧИТЕЛНО ПРИ ПРЕДОСТАВЯНЕ ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ, ОСНОВАНИЕ ЗА ТЯХНОТО ОПРЕДЕЛЯНЕ И НАЧИНИ НА ПЛАЩАНЕ

 

Не се заплаща за услугата.

 

11. ОРГАН, ОСЪЩЕСТВЯВАЩ КОНТРОЛ ВЪРХУ ДЕЙНОСТТА НА ОРГАНА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА УСЛУГАТА

 

Министърът на здравеопазването

 

12. РЕД, ВКЛЮЧИТЕЛНО СРОКОВЕ ЗА ОБЖАЛВАНЕ НА ДЕЙСТВИЯТА НА ОРГАНА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА УСЛУГАТА.

 

По реда и в сроковете, регламентирани с Административнопроцесуалния кодекс

 

13. ЕЛЕКТРОНЕН АДРЕС ЗА ПРЕДЛОЖЕНИЯ ВЪВ ВРЪЗКА С УСЛУГАТА


rzi-vt@rzi-vt.bg

 

14. НАЧИНИ НА ПОЛУЧАВАНЕ НА РЕЗУЛТАТА ОТ УСЛУГАТА

В искането си директорът на РЗОК може да уточни предпочитаният от него начин за получаване по електронен път, като възможността за изпращане на хартиен носител се изключва предвид задължението за всички администрации да обменят документи помежду си единствено по електронен път е в сила от 1 ноември 2018 година. В случай, че начинът на получаване не е уточнен, удостоверението ще бъде изпратено чрез средата за електронен обмен на документи.   

Информация за услугата в Административния регистър:  
961 Издаване на удостоверение за недостатъчност на специалисти по дадена специалност при сключване на договор с РЗОК за осъществяване на специализирана извънболнична помощ