Z6_PPGAHG8009LPD06IVPGHKUGD81
Z7_PPGAHG8009LPD06IVPGHKUGTM1

Издаване на становище по готовността на строежите за въвеждането им в експлоатация

Дата на публикуване: 23.08.2023
Последна актуализация: 07.03.2025

Логото и слоганът на държавната администрацияУтвърдена със Заповед №1075/07.11.2011 г. на директора на РЗИ – Велико Търново

Изменена през м. декември 2013 г., съгласно Заповед №1250/21.12.2013 г.

Изменена юни 2016 г. съгл. Заповед № РД-08-254/28.06.2016 г.

 

1. НАИМЕНОВАНИЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА И УНИКАЛЕН ИДЕНТИФИКАТОР СЪГЛАСНО РЕГИСТЪРА НА УСЛУГИТЕ

 

ИЗДАВАНЕ НА СТАНОВИЩЕ ПО ГОТОВНОСТТА НА СТРОЕЖИТЕ ЗА ВЪВЕЖДАНЕТО ИМ В ЕКСПЛОАТАЦИЯ  

УНИКАЛЕН ИДЕНТИФИКАТОР СЪГЛАСНО РЕГИСТЪРА НА УСЛУГИТЕ 1338

 

2. ПРАВНО ОСНОВАНИЕ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА


Закон за здравето (ЗЗ) – чл. 35;
Наредба №36 от 21 юли 2009 г. за условията и реда за упражняване на държавен здравен контрол– чл. 21, ал. 2;
Закон за устройство на територията (ЗУТ); 
Наредба №2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти.


Цел:
Процедурата регламентира реда, движението на документите и изпълнителите при издаване на становище по готовността на строежите за въвеждането им в експлоатация.


Предмет:

Издаване на становище по готовността на строежите за въвеждането им в експлоатация по желание на физически и юридически лица.

3. ОРГАН, КОЙТО ПРЕДОСТАВЯ АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА/ИЗДАВА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ (В случаите на възлагане - служителите, които издават индивидуалния административен акт)

Директорът на Регионална здравна инспекция – Велико Търново

 

4. ЗВЕНО ЗА АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ, ПРИЕМАЩО ДОКУМЕНТИТЕ И ПРЕДОСТАВЯЩО ИНФОРМАЦИЯ ЗА ХОДА НА ПРЕПИСКАТА (адрес, адрес на електронната поща, телефони за връзка, работно време)

Център за административно обслужване (ЦАО) в РЗИ – Велико Търново, ул. „Н. Габровски” №23; тел. 062 614 331 (стационарен; цената е за един градски разговор или е съответна на Вашия тарифен план); електронна поща: office@rzi-vt.bg, с работно време от 8:30 до 17:00 ч.

 

5. ПРОЦЕДУРА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА/ИЗДАВАНЕ НА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ, ИЗИСКВАНИЯ И НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ (В случай, че документ се издава от административен орган, се посочва и органът.)

 

5.1. Заявители

Всяко физическо или юридическо лице, което желае да получи становище за готовността на строеж за въвеждането му в експлоатация.

5.2. Необходими документи

5.2.1. Заявление по образец; (.doc) 42 KB 

5.2.2. Разрешение за строеж от съответната община;

5.2.3. Протоколи от измерване на факторите на работната и/или околната среда;

5.2.4. Документ за платена държавна такса.


5.3. Вътрешен ход на процедурата

Услугата се заявява по начина, описан в т. 7 от настоящата процедура.

Подаденото заявление (.doc) 42 KB или протоколът за устно заявяване на услугата се вписва в деловодната информационна система на РЗИ Eventis R7 под съответен на услугата индекс. Резолира се от директора на инспекцията до директора на дирекция „Обществено здраве” (ОЗ).

Директорът на дирекция ОЗ  определя служителя/ите, които ще извършат проверка на обекта за преценка на съответствието му със здравните изисквания и готовността му за въвеждане в експлоатация, и изготвят становище.
Изготвеното становище се предоставя в деловодството за подпис от директора на РЗИ.
Преписката се съхранява в дирекция ОЗ.
Подписаното и подпечатано становище се предава от служителя в Центъра за административно обслужване за получаване от заявителя по желания от него начин.


Срок за извършване на услугата:

Директорът на РЗИ издава становище по готовността на строеж за въвеждане в експлоатация в 14-дневен срок от подаване на заявлението.


Действия, които трябва да се предприемат за получаване на допълнителен екземпляр или при изгубване или унищожаване на становището по готовността на строеж за въвеждането му в експлоатация по реда на ЗУТ:
Заинтересованото лице заявява издаване на дубликат или  допълнителен екземпляр по реда на административна услуга „Издаване на заверен препис или допълнителен екземпляр от документ“.
Служителят от дирекция ОЗ, при който се съхранява преписката, изготвя допълнителен екземпляр, носещ номера на първичния документ. Върху него, в горната дясна част се изписва ДУБЛИКАТ или съответно ДОПЪЛНИТЕЛЕН ЕКЗЕМПЛЯР. Становището се представя на директора на инспекцията за подпис. 

 

6. ОБРАЗЦИ НА ФОРМУЛЯРИ, КОИТО СЕ ПОПЪЛВАТ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА

Приложение №1 – Образец на заявление за издаване на становище по готовността на строежите за въвеждането им в експлоатация; (.doc) 42 KB
Приложение №2 – Образец на становище по готовността на строеж за въвеждане в експлоатация;
Приложение №3 – Образец на ПРОТОКОЛ по чл. 29, ал. 5 от Административно-процесуалния кодекс (За устно заявяване на услугата.) 

 

7. НАЧИНИ НА ЗАЯВЯВАНЕ НА УСЛУГАТА

Заявлението (.doc) 42 KB (Приложение №1 към настоящата процедура), заедно с приложените към него документи, се подава в ЦАО в РЗИ – Велико Търново, ул. „Н. Габровски” №23; тел. 062 614 331; всеки работен ден от 8:30 до 17:00 ч.

Услугата може да бъде заявена и устно пред служителя в ЦАО. Устното заявяване на услугата се отразява в протокол по образец. Протоколът се подписва от заявителя и длъжностното лице от ЦАО, което го е съставило.

Заявления и документи могат да се подават и по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване или на адрес: office@rzi-vt.bg. Приемането на заявления и документи по ЗЛПХМ по електронен път се извършва при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и Закона за електронното управление. (За повече информация вижте рубриката „Административно обслужване”, „Електронни услуги” на стария сайт на РЗИ – Велико Търново или  натиснете тук.)

 

8. ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГАТА ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ (ниво на предоставяне на услугата и интернет адрес, на който се предоставя)

Ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите.

Информация и публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес https://rzi-vt.egov.bg в рубрика „Административно обслужване“, „Процедури по предоставяне на административни услуги, образци и формуляри“ , от настоящия сайт чрез секция "Административно обслужване", раздел  "Електронни административни услуги" или като натиснете тук.

 

9. СРОК НА ДЕЙСТВИЕ НА ДОКУМЕНТА/ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ

Безсрочно.

 

10. ТАКСИ ИЛИ ЦЕНИ, ОСНОВАНИЕ ЗА ТЯХНОТО ОПРЕДЕЛЯНЕ И НАЧИНИ НА ПЛАЩАНЕ

На основание чл. 22  от Тарифата за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето за издаване на становище по готовността на строеж за въвеждане в експлоатация се събира такса в размер на 63 лв.

Забележка:
За издаване на заверен препис или допълнителен екземпляр от документ се заплаща такса в размер на 6 лв. на основание чл. 35 от гореупоменатата тарифа.


Таксите могат да бъдат заплатени по следните начини:

1. Чрез терминално устройство ПОС в Центъра за административно обслужване или в касата на РЗИ (стая 204) с адрес:

гр. Велико Търново, ул. „Никола Габровски” №23, ет. 2, с работно време от 8:30 до 17:00 ч.;

2. В брой – на касата на РЗИ

гр. Велико Търново, ул. „Никола Габровски” №23, ет. 2, с работно време от 8:30 до 17:00 ч.;

3. По банков път:

IBAN BG16UNCR75273140017801, BIC UNCRBGSF

Уникредит БУЛБАНК АД, клон Велико Търново

 

11. ОРГАН, ОСЪЩЕСТВЯВАЩ КОНТРОЛ ВЪРХУ ДЕЙНОСТТА НА ОРГАНА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА УСЛУГАТА

Министърът на здравеопазването

 

12. РЕД, ВКЛЮЧИТЕЛНО СРОКОВЕ ЗА ОБЖАЛВАНЕ НА ДЕЙСТВИЯТА НА ОРГАНА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА УСЛУГАТА

По реда и в сроковете, регламентирани с Административнопроцесуалния кодекс.

 

13. ЕЛЕКТРОНЕН АДРЕС ЗА ПРЕДЛОЖЕНИЯ ВЪВ ВРЪЗКА С УСЛУГАТА

rzi-vt@rzi-vt.bg

 

14. НАЧИНИ НА ПОЛУЧАВАНЕ НА РЕЗУЛТАТА ОТ УСЛУГАТА

Заявителят уточнява начина, по който желае да получи становището при заявяването на услугата. Той може да избере един от следните начини на получаване:

14.1. от Центъра за административно обслужване на РЗИ – Велико Търново;

14.2. чрез лицензиран пощенски оператор на предварително заявен от него адрес. Разходите за изпращане са за сметка на заявителя.
14.2.3. по електронен път на предварително заявен от него адрес на електронна поща при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и Закона за електронното управление.

14.2.4. чрез Системата за сигурно електронно връчване.


Информация за услугата в Административния регистър:

1338 Издаване на становище по готовността на строежите за въвеждането им в експлоатация