Web Content Viewer
Издаване на заверен препис или допълнителен екземпляр от документ
Процедурата е утвърдена със Заповед №1075/07.11.2011 г.
Изменена декември 2013 г. съгл. Заповед № 1162/02.12.2013
Изменена януари 2016 г. съгл. Заповед №РД-08-69/29.01.2016 г.
Изменена юни 2016 г. съгл. Заповед № РД-08-236/16.06.2016 г.
Изменена май 2019 г. съгл. Заповед № РД-01-78/09.05.2019 г.
1. НАИМЕНОВАНИЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА И УНИКАЛЕН ИДЕНТИФИКАТОР СЪГЛАСНО РЕГИСТЪРА НА УСЛУГИТЕ
ИЗДАВАНЕ НА ЗАВЕРЕН ПРЕПИС ИЛИ ДОПЪЛНИТЕЛЕН ЕКЗЕМПЛЯР ОТ ДОКУМЕНТ
УНИКАЛЕН ИДЕНТИФИКАТОР СЪГЛАСНО РЕГИСТЪРА НА УСЛУГИТЕ 477
2. ПРАВНО ОСНОВАНИЕ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА/ИЗДАВАНЕТО НА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ
Чл. 33 от Тарифата за таксите, които се събират по Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина.
Цел:
Целта на настоящата процедура е да укаже реда и условията за издаване на препис или допълнителен екземпляр (дубликат) на документ, издаден/издаван от РЗИ – Велико Търново във връзка с предоставянето на друга административна услуга.
Предмет:
Услугата може да бъде заявена във връзка с друга вече предоставена от РЗИ – Велико Търново административна услуга, при която от РЗИ е бил издаден документ (удостоверение, становище и т.н.).
Тя може да се заяви и заедно със заявяването на друга административна услуга, с която се иска издаването на документ от РЗИ – Велико Търново (удостоверение, становище и т.н.), в случай че са необходими допълнителни екземпляри/преписи от документа.
С предоставянето на услугата се удостоверява единствено истинността на преписа или на допълнителния екземпляр на документа. Законосъобразността на документа и спазването на изискванията за издаването му са предмет на съответните административни услуги, във връзка с които е бил издаден/се издава документа.
3. ОРГАН, КОЙТО ПРЕДОСТАВЯ АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА/ ИЗДАВА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ (В случаите на възлагане - служителите, които издават индивидуалния административен акт.)
Регионалната картотека на медицинската експертиза към Регионална здравна инспекция – Велико Търново или служител, съхраняващ оригинал на издаден от РЗИ индивидуален административен акт.
4. ЗВЕНО ЗА АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ, ПРИЕМАЩО ДОКУМЕНТИТЕ И ПРЕДОСТАВЯЩО ИНФОРМАЦИЯ ЗА ХОДА НА ПРЕПИСКАТА (адрес, електронен адрес, телефони за връзка, работно време)
Регионална картотека на медицинската експертиза в РЗИ – Велико Търново, ул. „Никола Габровски” № 23; тел. 062 614 374 и 0877 045081; с работно време от 8:30 до 12:30 и от 13:00 до 17:00 ч.
Център за административно обслужване (ЦАО) в РЗИ – Велико Търново, ул. „Никола Габровски” № 23; тел. 062 614 331; електронна поща: office@rzi-vt.bg, с работно време от 8:30 до 17:00 ч.
5. ПРОЦЕДУРА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА/ИЗДАВАНЕ НА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ, ИЗИСКВАНИЯ И НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ (В случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът.)
5.1. Заявители
Право на услугата имат всички потребители на административни услуги на РЗИ – Велико Търново (физически или юридически лица).
5.2. Необходими документи
5.2.1. Заявление по образец (.docx) 16.5 KB до директора на РЗИ с данни за Единния идентификационен код на дружеството или кооперацията (ако заявителят е търговско дружество или кооперация);
5.2.2. Документ за платена държавна такса.
5.3. Вътрешен ход на процедурата
Услугата се заявява по описания в т. 7 от настоящата процедура начин.
Подаденото заявление или протоколът за устно заявяване се регистрира в системата за управление на документооборота на РЗИ – Велико Търново.
По служебен път заявлението/протоколът се предава на директора на РЗИ – Велико Търново, който резолира до директора на съответната дирекция, предоставяща услугата.
Директорът на дирекция насочва преписката към длъжностно лице, отговорно за предоставянето на услугата.
В зависимост от искането на заявителя се изготвя:
- заверен препис от документа – служителят, който съхранява оригинала, прави копие на искания документ, върху който на всяка страница изписва: „ВЯРНО С ОРИГИНАЛА” или поставя щемпел със същия текст, изписва собственоръчно имената и длъжността си, поставя дата и се подписва. Документът се предава в Звеното за административно обслужване, подпечатва се с печата на инспекцията и се връчва на заявителя.
- дубликат или допълнителен екземпляр – подготвя се допълнителен екземпляр, носещ номера на първичния документ. Върху него, в горната дясна част се изписва ДУБЛИКАТ или съответно ДОПЪЛНИТЕЛЕН ЕКЗЕМПЛЯР и се представя на директора на инспекцията за подпис. Документът се подпечатва с печата на инспекцията и се предава в Звеното за административно обслужване за връчване/изпращане на заявителя по начина, определен от него при заявяване на услугата.
Забележки:
При издаване на заверен препис на експертно решение на ТЕЛК, при загубване или физическо унищожение на ЕР, служителят в РКМЕ прави копие на оригинала, съхраняван в МЕД и го заверява, като поставя правоъгълен син печат „Вярно с оригинала - РКМЕ”, дата и подпис на длъжностното лице от двете страни на документа.
При издаване на заверен препис на експертно решение на ТЕЛК за представяне пред РДСП, НАП или други институции допълнително се вписва и „Да послужи пред ....”
Срок за предоставяне на услугата:
Издаване на заверен препис или допълнителен екземпляр на документ се извършва в 7-дневен срок от подаване на заявлението.
6. ОБРАЗЦИ НА ФОРМУЛЯРИ, КОИТО СА СВЪРЗАНИ С ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА АДМИНИСТРАТИВНА УСЛУГА/ИЗДАВАНЕТО НА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ, ВКЛЮЧИТЕЛНО СЪЗДАДЕНИТЕ С НОРМАТИВЕН АКТ ИЛИ УТВЪРДЕНИ С АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ
Приложение №1 - Образец на заявление (.docx) 16.5 KB
Приложение №2 - Протокол за устно заявяване
7. НАЧИНИ НА ЗАЯВЯВАНЕ НА УСЛУГАТА
Заявлението (Приложение №1 към настоящата процедура) се подава
- в Центъра за административно обслужване в РЗИ - Велико Търново, ул. „Никола Габровски” № 23; тел. 062 614 - 331; всеки работен ден от 8:30 до 17:00 ч. или
- в Регионалната картотека на медицинската експертиза в РЗИ – Велико Търново, ул. „Никола Габровски” № 23; тел. 062 614 374 и 0877 045081; всеки работен ден от 8:30 до 12:30 и от 13:00 до 17:00 ч.
Услугата може да бъде заявена и устно пред служителя в Центъра за административно обслужване. Устното заявяване на услугата се отразява в протокол по образец. Протоколът се подписва от заявителя и длъжностното лице от ЦАО, което го е съставило.
Заявления могат да се подават и по електронен път на адрес: rzi-vt@rzi-vt.bg (За повече информация вижте рубриката „Административно обслужване”, „Електронни услуги” на сайта на РЗИ – Велико Търново)
8. ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГАТА ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ
а) Ниво на предоставяне на услугата
Ниво 2: Едностранна комуникация – предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес https://rzi-vt.egov.bg в рубрика „Административно обслужване“, подрубрика „Процедури по предоставяне на административни услуги, образци и формуляри“.
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване
Вж. т. 6
в) интернет адрес за служебно заявяване
-
г) вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена
първична
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност - в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга.
-
9. СРОК НА ДЕЙСТВИЕ НА ДОКУМЕНТА/ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ
Съответен на този за документа, от който е изготвен заверен препис или дубликат.
10. ТАКСИ ИЛИ ЦЕНИ НА УСЛУГАТА, ВКЛЮЧИТЕЛНО ПРИ ПРЕДОСТАВЯНЕ ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ, ОСНОВАНИЕ ЗА ТЯХНОТО ОПРЕДЕЛЯНЕ И НАЧИНИ НА ПЛАЩАНЕ
За издаване на заверени копия на удостоверенията, издавани във връзка с регистрацията на дрогерии се събира такса в размер на 10,00 лв. съгласно чл. 33 от Тарифата за таксите, които се събират по Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина.
За издаване на заверени копия на документи, издавани във връзка с останалите административни услуги, се събира такса в размер на 6,00 лв. съгласно чл. 35 от Тарифата за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето.
Горе упоменатите такси могат да бъдат заплатени по следните начини:
1. Чрез терминално устройство ПОС в касата на РЗИ (стая 204) с адрес: гр. Велико Търново, ул. „Никола Габровски” №23, ет. 2 и с работно време от 8:30 до 17:00 ч. или в Центъра за административно обслужване.
2. В брой – на касата на РЗИ
3. По банков път:
IBAN BG16UNCR75273140017801, BIC UNCRBGSF
Уникредит БУЛБАНК АД, клон Велико Търново
11. ОРГАН, ОСЪЩЕСТВЯВАЩ КОНТРОЛ ВЪРХУ ДЕЙНОСТТА НА ОРГАНА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА УСЛУГАТА
Директорът на РЗИ.
12. РЕД, ВКЛЮЧИТЕЛНО СРОКОВЕ ЗА ОБЖАЛВАНЕ НА ДЕЙСТВИЯТА НА ОРГАНА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА УСЛУГАТА.
По реда и в сроковете, регламентирани с Административнопроцесуалния кодекс.
13. ЕЛЕКТРОНЕН АДРЕС ЗА ПРЕДЛОЖЕНИЯ ВЪВ ВРЪЗКА С УСЛУГАТА
rzi-vt@rzi-vt.bg
14. НАЧИНИ НА ПОЛУЧАВАНЕ НА РЕЗУЛТАТА ОТ УСЛУГАТА
Заявителят уточнява начина, по който желае да получи преписа или допълнителния екземпляр (дубликат) на документа, при заявяването на услугата. Той може да избере един от следните възможни начини на получаване:
14.1. от Звеното за административно обслужване на РЗИ – Велико Търново;
14.2. чрез лицензиран пощенски оператор на предварително заявен от него адрес. Разходите за изпращане са за сметка на заявителя;
14.3. по електронен път на предварително заявен от него адрес на електронна поща при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и Закона за електронното управление;
14.4. в Информационната система за сигурно електронно връчване като модул на Единния портал за достъп до електронни административни услуги по смисъла на Закона за електронното управление.
Информация за услугата в Административния регистър:
477 Издаване на заверен препис или допълнителен екземпляр от документ