Z6_PPGAHG8009LPD06IVPGHKUGD76
Z7_PPGAHG8009LPD06IVPGHKUGTU3

Издаване на хигиенно заключение за проектна документация

Дата на публикуване: 23.08.2023
Последна актуализация: 07.03.2025

Логото и слоганът на държавната администрацияУтвърдена със заповед №РД-01-177/ 21.11.2019 г. 

 



1. НАИМЕНОВАНИЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА И УНИКАЛЕН ИДЕНТИФИКАТОР СЪГЛАСНО РЕГИСТЪРА НА УСЛУГИТЕ 

 

ИЗДАВАНЕ НА ХИГИЕННО ЗАКЛЮЧЕНИЕ ЗА ПРОЕКТНА ДОКУМЕНТАЦИЯ 


УНИКАЛЕН ИДЕНТИФИКАТОР СЪГЛАСНО РЕГИСТЪРА НА УСЛУГИТЕ 2961


2. ПРАВНО ОСНОВАНИЕ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА/ИЗДАВАНЕТО НА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ

 

Чл. 35 от Закона за здравето 

Чл. 19, ал. 1 от Наредба №36 за условията и реда за упражняване на държавен здравен контрол

Чл. 49б, ал. 2, т. 8 и ал. 11, т. 4 от Закона за професионалното образование и обучение 

Чл. 331, ал. 2 от Закона за предучилищното и училищното образование

Чл. 23, ал. 2, т. 4 във връзка с чл. 18, ал. 2, т. 3 от Наредба № 9 от 19 август 2016 г. за институциите в системата на предучилищното и училищното образование 

 

Цел: 

Процедурата регламентира реда на дейностите по издаване и получаване на хигиенно заключение за проектна документация в следните две хипотези:


Хипотеза 1: При вписване и отразяване на промени в регистъра на институциите в системата на предучилищното и училищното образование на частни детски градини или частни училища (регламентирани със Закона за предучилищното и училищното образование и Наредба №9 от 19 август 2016 г. за институциите в системата на предучилищното и училищното образование).
При тази хипотеза хигиенното заключение е необходимо само, когато частната детска градина или училище ще ползва сгради или помещения в сгради, които се преустройват, реконструират, сменят своето предназначение или са ново строителство.

 

Хипотеза 2: При издаване или изменение на лицензия на Центровете за професионално обучение и/или Центрове за информация и професионално ориентиране (регламентирани със Закона за професионалното образование и обучение).
 

 

Предмет:

Издаване на хигиенно заключение за проектна документация в описаните по-горе случаи.

 

 

3. ОРГАН, КОЙТО ПРЕДОСТАВЯ АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА/ ИЗДАВА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ (В случаите на възлагане - служителите, които издават индивидуалния административен акт.)

 

Директорът на Регионална здравна инспекция – Велико Търново.

 

4. ЗВЕНО ЗА АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ, ПРИЕМАЩО ДОКУМЕНТИТЕ И ПРЕДОСТАВЯЩО ИНФОРМАЦИЯ ЗА ХОДА НА ПРЕПИСКАТА (адрес, електронен адрес, телефони за връзка, работно време) 


Център за административно обслужване (ЦАО) в РЗИ – Велико Търново, ул. „Никола Габровски” № 23; тел. 062 614 331; електронна поща: office@rzi-vt.bg, с работно време от 8:30 до 17:00 ч.

 

5. ПРОЦЕДУРА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА/ИЗДАВАНЕ НА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ, ИЗИСКВАНИЯ И НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ (В случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът.)

 

5.1. Заявители

5.1.1. Законен представител на частни детски градини или частни училища за случаите, попадащи в хипотеза 1; 
5.1.2. Всяко българско или чуждестранно юридическо лице, посочено в ал.ал. 2 – 5 към чл. 22 от Закона за професионалното образование и обучение за случаите, попадащи в хипотеза 2. 

 

5.2. Необходими документи

5.2.1. Заявление по образец (.doc) 52.5 KB или протокол за устно заявяване; 
5.2.2. Окомплектована проектна документация;
5.2.3. Документ за платена държавна такса.

5.3. Вътрешен ход на процедурата

Услугата се заявява по описания в т. 7 от настоящата процедура начин.

Заявлението или протоколът се въвежда в ползваната от РЗИ – Велико Търново система за управление на документооборота и работния поток Eventis R7 чрез снемане на електронен образ във вид и по начин, позволяващ възпроизвеждането му (сканира се), регистрира се под съответен на услугата номер и се резолира от директора на инспекцията до директора на дирекция „Обществено здраве” (ДОЗ).


Директорът на ДОЗ предоставя документацията на членовете на Експертния съвет по здравно-техническа експертиза (ЕС) при РЗИ – Велико Търново за разглеждане, които, след запознаване с нея, изготвят писмени становища.


Документациите се разглеждат и обсъждат на заседание на ЕС, на което се взема решение за изготвяне на хигиенно заключение с оценка, че:
- проектната документация съответства на установените с нормативен акт здравни изисквания; 

- проектната документация не съответства на установените с нормативен акт здравни изисквания, като се посочват конкретните несъответствия.
Изготвеното хигиенно заключение се парафира от директора на ДОЗ и се предоставя в деловодството за подпис от директора на РЗИ.


Хигиенното заключение се получава от заявителя по избрания от него при заявяването на услугата начин. Начините на получаване са подробно описани в т. 14.

 

6. ОБРАЗЦИ НА ФОРМУЛЯРИ, КОИТО СА СВЪРЗАНИ С ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА АДМИНИСТРАТИВНА УСЛУГА/ИЗДАВАНЕТО НА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ, ВКЛЮЧИТЕЛНО СЪЗДАДЕНИТЕ С НОРМАТИВЕН АКТ ИЛИ УТВЪРДЕНИ С АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ

 

Приложение №1 - Образец на заявление за издаване на хигиенно заключение за проектна документация; (.doc) 52.5 KB
Приложение №2 -  Хигиенно заключение за проектна документация 

 
7. НАЧИНИ НА ЗАЯВЯВАНЕ НА УСЛУГАТА

 

Заявлението (Приложение №1 към настоящата процедура), заедно с приложените към него документи, се подава в Центъра за административно обслужване в РЗИ - Велико Търново, ул. „Никола Габровски” № 23; тел. 062 614 - 331; всеки работен ден от 8:30 до 17:00 ч.


Услугата може да бъде заявена и устно пред служителя в Центъра за административно обслужване. Устното заявяване на услугата се отразява в протокол. Протоколът се подписва от заявителя и длъжностното лице от ЦАО, което го е съставило.

 

Заявлението с приложените към него документи може да бъде изпратено и по електронен път, подписано с усъвършенстван електронен подпис, усъвършенстван електронен подпис, основан на квалифицирано удостоверение за електронни подписи, или квалифициран електронен подпис съгласно изискванията на Регламент (ЕС) № 910/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 23 юли 2014 г. относно електронната идентификация и удостоверителните услуги при електронни трансакции на вътрешния пазар и за отмяна на Директива 1999/93/ЕО (ОВ, L 257/73 от 28 август 2014 г.) и на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и Закона за електронното управление. Заявления и документи могат да се подават на адрес:  office@rzi-vt.bg. (За повече информация вижте рубриката „Административно обслужване”, „Електронни услуги” на сайта на РЗИ Велико Търново.) 
Изискванията за изпращане на документи по електронен път са както следва:

  • Документите да са изготвени във формат текст (*.doc, *.docx, *.zip, *.rar), електронна таблица (*.xls, *.xlsx), Portable Document Format (*.pdf), изображение (*.jpg, *.png) и Microsoft Outlook Express (*.eml);
  • Документите да са написани на кирилица и да съдържат прав (некриптиран) текст;
  • Документите да не съдържат препратки към други електронни адреси;
  • Сканираните документи трябва да са черно-бели изображения с разделителна способност 300 dpi (точки на инч);
  • Файлът, съдържащ документа(ите), да не е заразен с вируси;
  • Общият обем на заявлението и файловете да не надхвърля 20 МБ.

 

8. ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГАТА ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ   


а) Ниво на предоставяне на услугата
Ниво 2: Едностранна комуникация – предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес https://rzi-vt.egov.bg в рубрика „Административно обслужване“, подрубрика „Процедури по предоставяне на административни услуги, образци и формуляри“.

 

б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване
Вж. т. 6

в) интернет адрес за служебно заявяване
-

г) вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена
първична

д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност - в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга.

-

 

9. СРОК НА ДЕЙСТВИЕ НА ДОКУМЕНТА/ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ
 

Еднократно

 

10. ТАКСИ ИЛИ ЦЕНИ НА УСЛУГАТА, ВКЛЮЧИТЕЛНО ПРИ ПРЕДОСТАВЯНЕ ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ, ОСНОВАНИЕ ЗА ТЯХНОТО ОПРЕДЕЛЯНЕ И НАЧИНИ НА ПЛАЩАНЕ

 

На основание чл. 23 от Тарифата за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето за издаване на хигиенно заключение за оценка на съответствието със здравните изисквания на инвестиционни проекти се събира такса в размер на 65,00 лв.

 

Таксата може да бъде заплатена по следните начини:
1. Чрез терминално устройство ПОС в касата на РЗИ (стая 204) с адрес: гр. Велико Търново, ул. „Никола Габровски” №23, ет. 2 и с работно време от 8:30 до 17:00 ч. или в Центъра за административно обслужване.
2. В брой – на касата на РЗИ
3. По банков път:
IBAN BG16UNCR75273140017801, BIC UNCRBGSF 
Уникредит БУЛБАНК   АД, клон Велико Търново
 


 

11. ОРГАН, ОСЪЩЕСТВЯВАЩ КОНТРОЛ ВЪРХУ ДЕЙНОСТТА НА ОРГАНА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА УСЛУГАТА

 

Министърът на здравеопазването.

 

12. РЕД, ВКЛЮЧИТЕЛНО СРОКОВЕ ЗА ОБЖАЛВАНЕ НА ДЕЙСТВИЯТА НА ОРГАНА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА УСЛУГАТА.

 

Отказът да се издаде хигиенно заключение за проектна документация може да се обжалва в 14-дневен срок от съобщаването му на лицето. Ако отказът е мълчалив, той може да се оспори в едномесечен срок от изтичането на срока, в който РЗИ е била длъжна да се произнесе. Обжалването на отказа е по реда на Административнопроцесуалния кодекс.

 

13. ЕЛЕКТРОНЕН АДРЕС ЗА ПРЕДЛОЖЕНИЯ ВЪВ ВРЪЗКА С УСЛУГАТА


rzi-vt@rzi-vt.bg

 

14. НАЧИНИ НА ПОЛУЧАВАНЕ НА РЕЗУЛТАТА ОТ УСЛУГАТА

 

Заявителят уточнява начина, по който желае да получи хигиенното заключение, при заявяването на услугата, като може да избере получаване: 

14.1. на място - лично (респективно чрез упълномощен представител) срещу подпис от Центъра за административно обслужване на РЗИ – Велико Търново;
14.2. чрез лицензиран пощенски оператор на предварително заявен от него адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка. Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща като: 
а) вътрешна препоръчана пощенска пратка; 
б) вътрешна куриерска пратка;
в) международна препоръчана пощенска пратка;
14.3. по електронен път на предварително заявен от него адрес на електронна поща при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги, Закона за електронното управление и Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги;
14.4. на персонален профил, регистриран в Информационната система за сигурно електронно връчване като модул на Единния портал за достъп до електронни административни услуги по смисъла на Закона за електронното управление.

Информация за услугата в Административния регистър:  
2961 Издаване на хигиенно заключение за проектна документация