Web Content Viewer
Издаване на удостоверение за осигурителен доход (УП-2)
Процедурата е утвърдена със Заповед №1250/21.12.2013 г.
Изменена март 2015 г., съгласно Заповед № РД-08-148/26.03.2015 г.
Изменена през м. май 2016 г. в съгласно Заповед № РД-08-194/20.05.2016 г.
Изменена ноември 2023 г., съгласно Заповед № РД-01-103/03.11.2023 г.
1. НАИМЕНОВАНИЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА И УНИКАЛЕН ИДЕНТИФИКАТОР СЪГЛАСНО РЕГИСТЪРА НА УСЛУГИТЕ
ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ ЗА ОСИГУРИТЕЛЕН ДОХОД (УП-2)
УНИКАЛЕН ИДЕНТИФИКАТОР СЪГЛАСНО РЕГИСТЪРА НА УСЛУГИТЕ 2134
2. ПРАВНО ОСНОВАНИЕ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА/ИЗДАВАНЕТО НА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ
Кодекс за социално осигуряване (КСО) - чл. 5, ал. 7;
Наредба за пенсиите и осигурителния стаж (НПОС) - чл. 2, т. 2 и чл. 40, ал. 2;
Закон за администрацията, Допълнителна разпоредба, § 1, т. 2 „в“;
Инструкция № 1022-40-2 от 2 март 2022 г. за съдържанието и реда за представяне в Националния осигурителен институт на документи за осигурителен стаж, осигурителен доход и категория труд
Цел:
Изготвяне на документи за определяне размер на пенсия, съгласно Наредбата за пенсиите и осигурителния стаж - чл. 2 т. 1 и т. 2.
Предмет:
Изготвянето на удостоверението за осигурителен доход се извършва на база преглед и анализ на дохода на лицето за периода от време, за които са внасяни осигурителни вноски. За дадения период се проверяват и се вземат данни от разплащателните ведомости на инспекцията, други разходооправдателни документи, договори за възлагане на труд и други автентични документи, съдържащи достатъчно данни за осигурителния доход, съгласно чл. 40, ал. 2 и ал. 5 от НПОС.
3. ОРГАН, КОЙТО ПРЕДОСТАВЯ АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА/ ИЗДАВА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ (В случаите на възлагане - служителите, които издават индивидуалния административен акт.)
Директорът на Регионална здравна инспекция – Велико Търново.
4. ЗВЕНО ЗА АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ, ПРИЕМАЩО ДОКУМЕНТИТЕ И ПРЕДОСТАВЯЩО ИНФОРМАЦИЯ ЗА ХОДА НА ПРЕПИСКАТА (адрес, електронен адрес, телефони за връзка, работно време)
Център за административно обслужване (ЦАО) в РЗИ – Велико Търново, ул. „Никола Габровски” № 23; тел. 062 614 331; електронна поща: office@rzi-vt.bg, с работно време от 8:30 до 17:00 ч.
5. ПРОЦЕДУРА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА/ИЗДАВАНЕ НА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ, ИЗИСКВАНИЯ И НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ (В случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът.)
5.1. Заявители
Настоящи или бивши служители на Регионална здравна инспекция - Велико Търново (РЗИ) или на институция, на която РЗИ е правоприемник (РИОКОЗ, РЦЗ, ХЕИ, ЦИЗОТ и т.н.).
5.2. Необходими документи
5.2.1. Заявление по образец (.docx) 14.6 KB
5.2.2. Фотокопие от трудова или служебна книжка.
5.3. Вътрешен ход на процедурата
Услугата се заявява по описания в т. 7 от настоящата процедура начин.
Заявителят подава заявление по образец до директора на РЗИ – Велико Търново за издаване на удостоверение (Обр. УП-2) или заявява услугата устно. При заявяването посочва длъжността, на която е работил, и периода за осигурителния доход.
Заявлението или протоколът за устно заявяване, заедно с приложените документи, се входира в деловодната информационна система на РЗИ Eventis R7 под съответен на услугата индекс и се резолира за директора на дирекция „Административно-правно, финансово и стопанско обслужване“ (АПФСО).
Главният експерт в дирекция АПФСО с функции по управление на човешките ресурси изготвя удостоверението Обр. УП-2 в два екземпляра. Удостоверението се изготвя по образеца съгласно Приложение № 2 към чл. 3 от Инструкция № 1022-40-2 от 2 март 2022 г. за съдържанието и реда за представяне в Националния осигурителен институт на документи за осигурителен стаж, осигурителен доход и категория труд (Приложение № 3 от настоящата процедура). Удостоверението Обр. УП-2 се регистрира в Eventis R7 като документ от вид „РД-2134 УДОСТОВЕРЕНИЕ ЗА ОСИГУРИТЕЛЕН ДОХОД (УП 2)“.
Заявителят получава удостоверението си от Центъра за административно обслужване, по пощата или по електронен път, като начините за получаване са подробно описани в т. 14 от настоящата процедура. Вторият екземпляр се съхранява в счетоводния архив към дирекция АПФСО в продължение на 5 години (ФСД-16 съгл. Типовата номенклатура на делата със срокове на съхраняване, като за непотърсените удостоверения важи различен по-дълъг срок).
За вътрешен контрол и отчетност главният експерт в дирекция АПФСО, изготвящ удостоверенията, води изходящ дневник за издадените удостоверения.
Срок за предоставяне на услугата
Срокът за изготвяне на удостоверението за осигурителен доход е 14 дни.
6. ОБРАЗЦИ НА ФОРМУЛЯРИ, КОИТО СА СВЪРЗАНИ С ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА АДМИНИСТРАТИВНА УСЛУГА/ИЗДАВАНЕТО НА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ, ВКЛЮЧИТЕЛНО СЪЗДАДЕНИТЕ С НОРМАТИВЕН АКТ ИЛИ УТВЪРДЕНИ С АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ
Приложение №1 - Заявление за издаване на удостоверение за осигурителен доход Обр. УП-2 (.docx) 14.6 KB
Приложение №2 - Обр. УП-2 (Стандартен формуляр, утвърден от НОИ.)
Приложение №3 - Образец на ПРОТОКОЛ по чл. 29, ал. 5 от Административно-процесуалния кодекс (За устно заявяване на услугата.)
7. НАЧИНИ НА ЗАЯВЯВАНЕ НА УСЛУГАТА
Заявлението (Приложение №1 към настоящата процедура), заедно с приложените към него документи, се подава по пощата или на място в Центъра за административно обслужване в РЗИ – Велико Търново, ул. „Н. Габровски” №23; тел. 062 614 - 331; всеки работен ден от 8:30 до 17:00 ч.
Услугата може да бъде заявена и устно, за което длъжностното лице от ЦАО, приемащо документите съставя протокол (Приложение №3 към настоящата процедура). Протоколът се подписва от заявителя и длъжностното лице, което го е съставило.
Заявления и документи могат да се подават и по електронен път на адрес: office@rzi-vt.bg. Приемането на заявления и документи по електронен път се извършва при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и Закона за електронното управление. (За повече информация вижте рубриката „Административно обслужване”, „Електронни услуги” на сайта на РЗИ – Велико Търново).
Заявлението, подадено по електронен път, трябва да е подписано с усъвършенстван електронен подпис, усъвършенстван електронен подпис, основан на квалифицирано удостоверение за електронни подписи, или квалифициран електронен подпис съгласно изискванията на Регламент (ЕС) № 910/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 23 юли 2014 г. относно електронната идентификация и удостоверителните услуги при електронни трансакции на вътрешния пазар и за отмяна на Директива 1999/93/ЕО (ОВ, L 257/73 от 28 август 2014 г.) и на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и Закона за електронното управление. Заявления и документи могат да се подават на адрес: office@rzi-vt.bg. (За повече информация вижте рубриката „Административно обслужване”, „Електронни услуги” на сайта на РЗИ Велико Търново.)
Изискванията за изпращане на документи по електронен път са както следва:
• Документите да са изготвени във формат текст (*.doc, *.docx, *.zip, *.rar), електронна таблица (*.xls, *.xlsx), Portable Document Format (*.pdf), изображение (*.jpg, *.png) и Microsoft Outlook Express (*.eml);
• Документите да са написани на кирилица и да съдържат прав (некриптиран) текст;
• Документите да не съдържат препратки към други електронни адреси;
• Сканираните документи трябва да са черно-бели изображения с разделителна способност 300 dpi (точки на инч);
• Файлът, съдържащ документа(ите), да не е заразен с вируси;
• Общият обем на заявлението и файловете да не надхвърля 20 МБ.
8. ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГАТА ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ
а) Ниво на предоставяне на услугата
Ниво 2: Едностранна комуникация – предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес https://rzi-vt.egov.bg в рубрика „Административно обслужване“, подрубрика „Процедури по предоставяне на административни услуги, образци и формуляри“.
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване
Вж. т. 6
в) интернет адрес за служебно заявяване
-
г) вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена
първична
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност - в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга.
-
9. СРОК НА ДЕЙСТВИЕ НА ДОКУМЕНТА/ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ
Безсрочен.
10. ТАКСИ ИЛИ ЦЕНИ НА УСЛУГАТА, ВКЛЮЧИТЕЛНО ПРИ ПРЕДОСТАВЯНЕ ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ, ОСНОВАНИЕ ЗА ТЯХНОТО ОПРЕДЕЛЯНЕ И НАЧИНИ НА ПЛАЩАНЕ
На основание чл. 5, ал. 7 от КСО за услугата не се заплаща.
11. ОРГАН, ОСЪЩЕСТВЯВАЩ КОНТРОЛ ВЪРХУ ДЕЙНОСТТА НА ОРГАНА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА УСЛУГАТА
Национален осигурителен институт.
12. РЕД, ВКЛЮЧИТЕЛНО СРОКОВЕ ЗА ОБЖАЛВАНЕ НА ДЕЙСТВИЯТА НА ОРГАНА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА УСЛУГАТА
По реда и в сроковете, регламентирани в чл. 149 от Административнопроцесуалния кодекс.
13. ЕЛЕКТРОНЕН АДРЕС ЗА ПРЕДЛОЖЕНИЯ ВЪВ ВРЪЗКА С УСЛУГАТА
rzi-vt@rzi-vt.bg
14. НАЧИНИ НА ПОЛУЧАВАНЕ НА РЕЗУЛТАТА ОТ УСЛУГАТА
Заявителят уточнява начина, по който желае да получи удостоверението за осигурителен доход (Обр. УП -2), при заявяването на услугата. Той може да избере получаване:
14.1. от Центъра за административно обслужване на РЗИ – Велико Търново - лично или чрез писмено упълномощено от него лице;
14.2. чрез лицензиран пощенски оператор, като вътрешна препоръчана пощенска пратка или като вътрешна куриерска пратка на предварително заявен от него адрес. Разходите за изпращане са за сметка на заявителя;
14.3. по електронен път на предварително заявен от него адрес на електронна поща при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и Закона за електронното управление.
Информация за услугата в Административния регистър: