Z6_PPGAHG8009LPD06IVPGHKUGDK6
Z7_PPGAHG8009LPD06IVPGHKUGTM3

Издаване на свидетелство за имунизационно състояние

Дата на публикуване: 23.08.2023
Последна актуализация: 07.03.2025

Логото и слоганът на държавната администрацияУтвърдена със Заповед №1075/07.11.2011 г. на директора на РЗИ – Велико Търново

Изменена през м. декември 2013 г., съгласно Заповед №1250/21.12.2013 г.

Изменена май 2016 г. съгл. заповед № РД-08-200/25.05.2016 г.

Изменена юли 2017 г. съгл. заповед № РД-08-284/18.07.2017 г. 

 

1. НАИМЕНОВАНИЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА И УНИКАЛЕН ИДЕНТИФИКАТОР СЪГЛАСНО РЕГИСТЪРА НА УСЛУГИТЕ

 

ИЗДАВАНЕ НА СВИДЕТЕЛСТВО ЗА ИМУНИЗАЦИОННО СЪСТОЯНИЕ 

УНИКАЛЕН ИДЕНТИФИКАТОР СЪГЛАСНО РЕГИСТЪРА НА УСЛУГИТЕ 1796

 

2. ПРАВНО ОСНОВАНИЕ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА

Наредба №15/2005 г. за имунизациите в Република България  - чл. 26, т. 6 

Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето

Предмет

Свидетелството за имунизационно състояние се издава за удостоверяване на имунизационния статус на граждани.

3. ОРГАН, КОЙТО ПРЕДОСТАВЯ АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА/ИЗДАВА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ (В случаите на възлагане - служителите, които издават индивидуалния административен акт)

Директорът на Регионална здравна инспекция – Велико Търново

 

4. ЗВЕНО ЗА АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ, ПРИЕМАЩО ДОКУМЕНТИТЕ И ПРЕДОСТАВЯЩО ИНФОРМАЦИЯ ЗА ХОДА НА ПРЕПИСКАТА (адрес, адрес на електронната поща, телефони за връзка, работно време)

Център за административно обслужване (ЦАО) в РЗИ – Велико Търново, ул. „Н. Габровски” №23; тел. 062 614 331 (стационарен; цената е за един градски разговор или е съответна на Вашия тарифен план); електронна поща: office@rzi-vt.bg, с работно време от 8:30 до 17:00 ч.

 

5. ПРОЦЕДУРА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА/ИЗДАВАНЕ НА ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ, ИЗИСКВАНИЯ И НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ (В случай, че документ се издава от административен орган, се посочва и органът.)

 

5.1. Заявители

Физически лица.

5.2. Необходими документи

5.2.1. Заявление (.doc) 30.5 KB до директора на РЗИ за издаване на свидетелство (Приложение №2 към настоящата процедура) или устно заявяване, отразено в протокол (Приложение №3 към настоящата процедура), който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило.

5.2.2. (отменена)

5.2.3. Документ, удостоверяващ имунизационното състояние (имунизационен паспорт, имунизационен паспорт в здравноосигурителна книжка или лична амбулаторна карта (ЛАК) за лицата без избран личен лекар);

5.2.4. Документ за платена държавна такса.


5.3. Вътрешен ход на процедурата

Услугата се заявява по начина, описан в т. 7 от настоящата процедура. Заявителят представя документ, удостоверяващ имунизационното му състояние – имунизационен паспорт, амбулаторна карта или здравно осигурителна книжка с вписани имунизации и реимунизации до деня на издаване на свидетелството. Документът трябва да е с подпис и печат от лекаря, извършил имунизациите и реимунизациите или лицето, извършило препис от тези документи.  

Подаденото заявление или протоколът за устно заявяване на услугата се вписва в деловодната информационна система на РЗИ Eventis R7 под съответен на услугата индекс.

По служебен път заявлението се предава на директора на РЗИ – Велико Търново, който резолира до директора на дирекция „Надзор на заразните болести” (НЗБ) и връща преписката в деловодството. Заявлението и приложените документи се предават на директора на дирекция НЗБ, който възлага изпълнението на инспектор от имунизационния кабинет и осъществява контрол над последващите действия.

Инспекторът от имунизационния кабинет проверява наличната информация за имунизационния статус на лицето и при непълнота на представените документи уведомява заявителя за това. Срокът за издаване на свидетелството спира да тече до представянето на липсващите документи. Непредставянето на изисканите документи е основание за отказ за издаване на свидетелство.

При наличие на всички необходими документи инспекторът от имунизационния кабинет изготвя свидетелство за имунизационно състояние, въз основа на предоставените данни, на езика, посочен в заявлението (български, английски или френски). Свидетелството се изготвя в два екземпляра, единият от които, подписан от изготвилия документа служител и от директора на дирекция НЗБ, се съхранява в имунизационния кабинет към дирекция НЗБ.    

Свидетелството се получава от Центъра за административно обслужване или се изпраща по електронен път. Възможно е и изпращане чрез лицензиран пощенски оператор на заявен от потребителя адрес с наложен платеж за негова сметка.


Отказ за издаване на свидетелство за имунизационно състояние:

При липса на данни за имунизационното състояние на лицето, се прави отказ за издаване на свидетелство за имунизационно състояние.


Права и задължения на лицата: 

Издаването на свидетелство за имунизационно състояние дава право на лицето да го представи пред органите, които го изискват.  


Срок за предоставяне на услугата:

Издаване на свидетелство за имунизационно състояние се извършва в 7-дневен срок от подаване на заявлението.

 

6. ОБРАЗЦИ НА ФОРМУЛЯРИ, КОИТО СЕ ПОПЪЛВАТ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА

Приложение №1 – Образец на свидетелство за имунизационно състояние;

Приложение №2 – Образец на заявление (.doc) 30.5 KB;

Приложение №3 – Образец на ПРОТОКОЛ по чл. 29, ал. 5 от Административно-процесуалния кодекс 

 

7. НАЧИНИ НА ЗАЯВЯВАНЕ НА УСЛУГАТА

Заявлението (.doc) 30.5 KB (приложение №2 към настоящата процедура), заедно с приложените към него документи, се подава в ЦАО в РЗИ – Велико Търново, ул. „Н. Габровски” №23; тел. 062 614 331; всеки работен ден от 8:30 до 17:00 ч.

Услугата може да бъде заявена и устно пред служителя в ЦАО. Устното заявяване на услугата се отразява в протокол по образец. Протоколът се подписва от заявителя и длъжностното лице от ЦАО, което го е съставило.

Заявления и документи могат да се подават и по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване или на адрес: office@rzi-vt.bg. Приемането на заявления и документи по ЗЛПХМ по електронен път се извършва при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и Закона за електронното управление. (За повече информация вижте рубриката „Административно обслужване”, „Електронни услуги” на стария сайт на РЗИ – Велико Търново или  натиснете тук.)

 

8. ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГАТА ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ (ниво на предоставяне на услугата и интернет адрес, на който се предоставя)

Ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите.

Информация и публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес https://rzi-vt.egov.bg в рубрика „Административно обслужване“, подрубрика „Процедури по предоставяне на административни услуги, образци и формуляри“ , от настоящия сайт чрез секция "Административно обслужване", раздел  "Електронни административни услуги" или като натиснете тук.

 

9. СРОК НА ДЕЙСТВИЕ НА ДОКУМЕНТА/ИНДИВИДУАЛНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ

Свидетелството за имунизационно състояние е безсрочно.

 

10. ТАКСИ ИЛИ ЦЕНИ, ОСНОВАНИЕ ЗА ТЯХНОТО ОПРЕДЕЛЯНЕ И НАЧИНИ НА ПЛАЩАНЕ

На основание приложение 4 към чл. 29г  от Тарифата за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето за издаване на свидетелство за имунизационно състояние се събира такса в размер на 10 лв.

Забележка:
Лице, което е изгубило свидетелство за имунизационно състояние, следва да уведоми писмено РЗИ – Велико Търново. В този случай РЗИ издава препис на издадения сертификат, след заплащане на такса от 6 лв (на основание чл. 35 от Тарифата за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето ). 


Таксите могат да бъдат заплатени по следните начини:

 

1. Чрез терминално устройство ПОС в Центъра за административно обслужване или в касата на РЗИ (стая 204) с адрес:

гр. Велико Търново, ул. „Никола Габровски” №23, ет. 2, с работно време от 8:30 до 17:00 ч.;

 

2. В брой – на касата на РЗИ

гр. Велико Търново, ул. „Никола Габровски” №23, ет. 2, с работно време от 8:30 до 17:00 ч.;

 

3. По банков път:

IBAN BG16UNCR75273140017801, BIC UNCRBGSF

Уникредит БУЛБАНК АД, клон Велико Търново

 

11. ОРГАН, ОСЪЩЕСТВЯВАЩ КОНТРОЛ ВЪРХУ ДЕЙНОСТТА НА ОРГАНА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА УСЛУГАТА

Министърът на здравеопазването

 

12. РЕД, ВКЛЮЧИТЕЛНО СРОКОВЕ ЗА ОБЖАЛВАНЕ НА ДЕЙСТВИЯТА НА ОРГАНА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА УСЛУГАТА

По реда и в сроковете, регламентирани с Административнопроцесуалния кодекс.

 

13. ЕЛЕКТРОНЕН АДРЕС ЗА ПРЕДЛОЖЕНИЯ ВЪВ ВРЪЗКА С УСЛУГАТА

rzi-vt@rzi-vt.bg

 

14. НАЧИНИ НА ПОЛУЧАВАНЕ НА РЕЗУЛТАТА ОТ УСЛУГАТА

Заявителят уточнява начина, по който желае да получи хигиенното заключение при заявяването на услугата. Той може да избере един от следните начини на получаване:

14.1. от Центъра за административно обслужване на РЗИ – Велико Търново;

14.2. чрез лицензиран пощенски оператор на предварително заявен от него адрес. Разходите за изпращане са за сметка на заявителя.
14.2.3. по електронен път на предварително заявен от него адрес на електронна поща при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и Закона за електронното управление.

14.2.4. чрез Системата за сигурно електронно връчване.


Информация за услугата в Административния регистър:

1796 - Издаване на свидетелство за имунизационно състояние